0472 –215 98 63 iletisim@agri.edu.tr

Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı

Genel Bilgiler

Anabilim Dalı Hakkında Genel Bilgi

Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalının amacı sahip olduğu temel alan ve meslek bilgisiyle kendini geliştirebilen, çocuklara yönelik olumlu tutum ve davranışlara sahip, toplum ve çevre sorunlarına duyarlı, mesleğini etik kurallar çerçevesinde icra eden, ülkemizin ve çağdaş dünyanın ihtiyaçlarına uygun nitelikte, özgüveni yüksek okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapacak öğretmenleri,  üniversitelerin okul öncesi eğitim programlarında görev alacak akademisyenleri ve alanda çalışan diğer profesyonelleri yetiştirmektir.  Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı 2009-2010 eğitim-öğretim döneminde açılmıştır ve ilk mezunlarını 2013 yılında vermiştir. Temel Eğitim Bölümü bünyesinde yer alan anabilim dalımızda yaklaşık 400 öğrencisi eğitim görmektedir. Bölümde dört öğretim üyesi  (1 profesör, 2 doçent, 2 doktor öğretim üyesi), beş öğretim elemanı (bir öğretim görevlisi dr., iki araştırma görevlisi, iki öyp kapsamında görevlendirilmiş araştırma görevlisi) yer almaktadır.

Vizyonumuz

Okul öncesi eğitimin ülke düzeyinde tanıtılması, öneminin vurgulanması ve yaygınlaştırılması için öncü nitelikli çalışmalar yapmak, Türkiye'de okul öncesi eğitim alanında yapılan çalışmaları yurt dışında tanıtmak ve dünyadaki gelişme ve değişmeleri izleyerek ülkemize kazandırmak yoluyla çağdaş eğitimden çocuklarımızın yararlanmasını sağlamak, geliştirdiği programlarla erken çocukluk döneminin niteliğini arttırmak, çocuk, aile programları geliştirmek konusunda ulusal ve uluslararası çalışmalar yapmak, okul öncesi dönem çocuklarını başarılı bir şekilde ilköğretime hazırlanmasını sağlamak ve erken çocukluk eğitimi konusunda ailelerin ve toplumun bilinçlenmesine katkı sağlamaktır.

Misyon

Bilgi toplumunun değerlerini özümsemiş nitelikli öğretmenler yetiştirmenin yanı sıra, okul öncesi alanlarında bilgi üreten ve uygulayan, sürekli kendini geliştiren, eğitim, öğretim ve öğretmen yetiştirmeyle ilgili sorunlara bilimsel yöntemlerle çözüm getiren, yetiştirdiği öğretmenlerle örnek gösterilen bir anabilim dalı olmak.